Wednesday, April 22, 2009

Akupun Jadi Rindu Pada Bau Pohon Tin




Salamz. Tengah malam itu mataku agak sukar dilelapkan. Waktu ketika itu sudah menghampiri jam 2.00 pagi. Aku perlu tidur segera kerana esok ada lagi kerja-kerja yang perlu aku lunaskan sebelum berangkat ke PWTC untuk membantu teman-teman IRSB membuka booth menjual product IRSB sempena Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2009. Telah pun aku baca beberapa potong ayat-ayat suci al Quran dan doa-doa serta selawat. Kedinginan udara dari penghawa dingin ku harap dapat mensegerakan peniduranku tapi seperti gagal melelapkan mataku. Segalanya bermula setelah aku usai mentelaah sebuah travelog tarbiah nukilan rasa Ust. Hasrizal Abdul Jamil (saifulislam.com). Aku amat kagum dengan catatan pengalamannya yang amat dramatik dan sering mengundang sebak di dada.

Aku lalu mencapai telefon bimbit yang sedang dicas lalu aku pun mula menaip-naip...


"Salamz..."(aku tak pasti samada Ust. Hasrizal menerima atau tidak sms aku tu dan aku tak mengharap sebarang jawapan darinya).


Aku sempat bergambar dgn Ust. Hasrizal (saifulislam.com)

SMS aku agak panjang memakan hampir 5 frames. Selesai saja menekan butang 'send' aku terus mengecas semula dan kembali membaca doa tidur dan zzz...

No comments: