Wednesday, March 25, 2009

Budimu ku kenang

Salamz. Sehari sebelum berlangsung Konsert Manis V di UKM Far East menerima undangan persembahan di Changkat Jering, Taiping. Dah lama tak datang ke Taiping...rindu pun ada fobia pun ada. Ayah dan ibuku menghembuskan nafas terakhir di Hospital Taiping...Aku rindu pada ketenangan Taman Tasik Taiping dan segala macam kenangan remajaku di sana...Nanti kalau berkesempatan akan aku semadikan di halaman ini, insyaallah.



Perjalanan membelah lebuh raya amat memenatkan dan memakan masa hampir 3 jam setengah untuk sampai. Awan mendung berarak, sarat membuntingkan hujan. Pemandangan agak menarik di sepanjang perjalanan dengan kehijauan pohon kelapa sawit dan banjaran Titiwangsa nan membiru...



Kami sempat singgah di rumah seorang 'kenalan baru' berhati mulia (Nik Azman) yang dikenali melalui Fairuz (PR Inteam). Dia dan keluarga (sangat disenangi) menyambut kami dengan penuh kemesraan bagai telah lama berkenalan. Anak bongsunya Faiz begitu keletah membuatkan kami terhibur...Kami sempat menjamu selera dengan mee goreng kicap yang dimakan dengan keropok. Itu cara orang kelantan katanya. Terima kasih atas kemesraan ini. Hanya Allah saja yang dapat membalas budi baik tuan sekeluarga.


Aku sempat bergambar dengan Nik Azman sebelum menjamu selera.


Persembahan Far East berselang seli dengan pertandingan Kompang. Bergemuruh dewan dengan paluan kompang penuh semangat.

Sebahagian hadirin yang memenuhi dewan untuk bersama menikmati persembahan.

No comments: