Tuesday, March 10, 2009

Salam Maulidurrasul 1430

Salamz. Malam tu, 08 Mac '09 bersamaan 11 Rabiulawal 1430 aku menerima kiriman SMS dr. Saudara Farihin Abdul Fatah (Bekas pengurus Raihan) berbunyi:

"Kepada para Da'i, Ustaz, Imam dan Makmum, Dari Abul Qasim ALJadalie yg mndgr Nu'man bin Basyir brkata : Rasulullah S.A.W. Bersabda : "Luruskanlah Saf2 kalian! (x3) Demi ALLAH! Benar2 luruskan saf kalian atau ALLAH perselisihkan hati2 kalian!" Nu'man berkata, Maka aku lihat mereka rapatkan bahu2 mereka, lutut dgn lutut temannya dan buku lali dgn buku lali temannya (dalam solat brjemaah) Hadith Riwayat Abu Dawud. Inilah sunnah asas yg umat kian abaikan yg menjadi punca perpecahan.Tiada formula akal yg akan menjadi kalau kita abai sunnah Nabi! AYUH KITA REALISASIKAN! SALAM MAULIDURRASUL:-)".

Aku tak jawab pun mesej tu. Bukan sayangkan kredit tapi aku jadi kelu tak tau nak balas apa. Aku hanya fowardkan kepada beberapa orang rakan taulan. Semoga mesej dari Saudara Farihin tu diperpanjangkan...

Esoknya 09 Mac '09 bersamaan 12 Rabiulawal adalah tarikh keputeraan Junjungan Mulia Rasulullah SAW. Selawat ke atas mu ya Rasulullah...

No comments: