Tuesday, December 2, 2008

Kemana Arah Angin...


ke sana aku hanyut...


"Assalamualaikum..."
Ha...masuklah, apa yang dok jengoi-jengoi ja...


di sini...
ku lepaskan segala resah
ku lepaskan segala lelah
kepadaMu Ya Allah
aku pasrah...


biarpun hanya seketika
tanpa igauan mimpi
tanpa deraian di pipi
kerana tidur itu adalah mati
dan mati yang tidak mati
hanya di alam abadi


Aku tenang di sini
biarkan aku sendiri...

Pemusnah semesta
Lampin pakai buang bayi dibuang merata
Pantai tercemar
hati tidak gemar
Cengkerang kasih sayang

Cendawan rindu.
"Ya Allah, di bawah payung kebesaranMu aku berlindung"


Berkongsi kasih (madu 3)
Mutiara hikmah...
buat mereka yang mahu mendengar...

Umat Islam akhir zaman bagai buih-buih di lautan
rapuh dan mudah berderaian...
...............................................................................
Pelabuhan sepi...
Bertanya pantai pada lautan
bilakah badai ini akan berhenti
dan ombak pun berbisik pada angin
"hanya penyair yang bisa mentafsir..."



...demi se cicip rezeki...

Ya! Allah, berkatilah rezeki kami dan jauhilah kami dari api nereka...











Bahagia...hanya hati yang merasa...






...mana anak-anakku?









Mana keluargaku?
Mereka telah pergi...mencari sesuap nasi
meninggalkan aku sendiri menunggu
Ke mana arah angin...


..dan senja pun berlabuh...

No comments: